نجل "ماما سناء" يبكي على الهواء ويكشف عن وصيتها وتفاصيل اللحظات الأخيرة في حياتها

 صورة لايف

دخل محمد شاكر نجل الراحلة "ماما سناء" اليوتيوبر في نوبة بكاء على الهواء حزنًا على فقدان والدته بسبب إهمال الأطباء لحالتها في مستشفى مبرة كفر الدوار.
وتابع خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "القاهرة الآن" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على قناة "الحدث": "الناس كلها كانت بتحبها وأمي كانت بتقدم حاجة جميلة.. وقبل لما تموت ماسك إيديها فقلت لها أمي أنتِ فكراني قالت لي أنت حمو حبيبي ربنا يرضا عنك دنيا وآخرة ولا يحوجك لحد".
وأضاف: "أمي ماتت قدام عيني وأنا مش عارف أعملها حاجة.. قلت للدكتور في المستشفى وفر لي إسعاف وأنا هروح أوديها على حسابي في أي مستشفى فقال لي ماعنديش إسعاف.. مستشفى مفيهاش إسعاف؟.. اللهم لا اعتراض وهي نصيبها بس قلبي واجعني عليها".
وأكمل: "قبل لما تموت بـ5 دقايق الدكتور في المستشفى قاعد بيلعب في التليفون وأنا عمال أصرخ وما حدش سامعني.. أتمني من الدكتورة هالة زايد اتخاذ قرار حاسم تجاه تقصير الأطباء في المستشفى مع حالة والدتي".
وكشف عن وصية والدته قبل وفاتها بأسبوع بعدم غلق قناة اليوتيوب وأن يذكر سيرتها في كل فيديو يقوم بتسجيله، معقبًا: "ربنا يجيب حقها ووزيرة الصحة مش هتسكت على الإهمال اللي حصل معانا".