علاء زينهم: ونوس هدية من عند ربنا والعمل الجيد يفرض نفسه (فيديو)

علاء زينهم: ونوس
علاء زينهم: ونوس هدية من عند ربنا والعمل الجيد يفرض نفسه

قال الفنان علاء زينهم أن مواعيد المسلسلات لا تؤثر على نجاح العمل، مشددا أن " العمل الكويس بيفرض نفسه"، لافتا إلى أن فى القديم كانت مصر زمان كنت بتتجمع على مسلسل 7.15، ومسلسل أوبرا عايدة مكنش متشاف فى أول حلقتين وبعد كده فرض نفسه وخد اهتمام.
وأضاف "زينهم" خلال لقاءه مع الإعلامية قصواء الخلالى، فى برنامج "المساء مع قصواء" عبر قناة "TeN"، "لما بيجلى عمل بجتهد، مجرد ما بقرأ بشوف الشخصية قدامى، لو مقدرتش أشوفها قدامى يبقى مش ليا.
وأكد الفنان علاء زينهم، : "مسلسل ونوس هدية جت من عند ربنا الواحد كان محتاجها، وعبد الرحيم كمال كلمنى قالى أنا كاتب الدور ده عشانك أنت".
وأكد "زينهم" أنه بدايته الحقيقية كانت من خلال مسرحية "نحن نشكر الظروف" مع الفنان الكبير سعيد صالح، وبعدها بدأ مرحلة هامة وهو العمل مع الفنان الكبير فؤاد المهندس فى الفوازير، موضحا: "كنت بروح أيام التصوير إللى مش شغال فيها، والأستاذ كان بيرتحلى".
وقدم الفنان علاء زينهم نصيحته للممثلين الشباب قائلا: "مرحلة الهواة دى أهم منطقة لأى حد عاوز يكمل فى مراكز الشباب وقصور الثقافة، زى لاعيب الكورة مينفعش يلعب رفى المنتخب من غير يغير ما يلف على الأندية، أحنا كده برده، نمثل مسرح وندرب، مرحلة الفك أو التدريب مهمة لأى شاب.
وأتم "زينهم" أن شارك فى مسلسل "روحين فى زكيبة" وقام بدور "راضى عنه" مؤكدا أن ما يتمناه هو أن يقوم بدور يقربه من الجمهور.