أحضان بالجملة ومايرضيش ربنا.. 5 أسباب دفعت حلا شيحة للهجوم تامر حسني | شاهد

أحضان بالجملة ومايرضيش
أحضان بالجملة ومايرضيش ربنا.. 5 أسباب دفعت حلا شيحة للهجوم ت

مشاحنات ساخنة، امتدت  بين الفنانة حلا شيحة، والفنان تامر حسني، بعدما طرح الأخير كليب «بحبك»، عبر يوتيوب. والذي ظهرت فيه «حلا» بطريقة جعلتها تبكي، على حد وصفها.

وهاجمت «شيحة» تامر حسني، عبر منشور كتبته على حسابها في موقع انستجرام. أبدت فيه استيائها الشديد من نزول الكليب، وسخطها على المشاهد التي تم تصويرها. مؤكدة أنها رجعت إلى الله، وأن «تامر» وعدها بحذف مشاهدها.

ومن جانبه، رد الفنان على اتهامها، معربًا عن حزنه الشديد تجاه رد فعلها.

وفيما يلي 5 أسباب قد تدفع حلا شيحة للغضب من الكليب وتتبرأ منه:

5. تحفظات معز مسعود. خاصة بعد ظهورها أكثر من مرة معه مرتدية الحجاب، عقب إعلان زواجها منه.

4. كثرة الهمسات والتلامس والاقتراب فيما بينها وبين تامر حسني.

3. امتلأ الكليب بمشاهد أحضان، وصلت إلى ما يقرب من 8 مرات، بشكل أثار انفعالها نتيجة قرار تغيير أسلوب حياتها الذي اتخذته. مشيرة إلى أنها الآن «ليست هي وأصبحت شخصًا مختلفًا وجديدًا عن الذي ظهر بالفيلم».

2. طبيعة الملابس التي ارتدتها حلا، مثل الجينز والبلوزات القصيرة بعض الشيء، والتي في الغالب لم تعد مناسبة لما هي عليه الآن. إذ أصبحت كل صورها بفستان واسع وطرحة على رأسها.

1.كلمات الأغنية التي يمكن أن تعتبرها حلا بها إيحاءات وتعبيرات لا تصح. مثل «قربك ليا بيدفي.. شكلك حلو اوي في حضني».

وكانت حلا شيحة قد كتبت صباح اليوم مهاجمة تامر حسني «انا اتفاجئت جدا ًبنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم وفي ايام ذي الحجة ايام مباركة وخصوصًا بعد اخر بوست نزلته ووضحت فيه انا ايه..و اتفاجئت اكتر خصوصا ًبعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده انه حيحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات واكدلي انه حيحترم رغبتي ».

واستكملت «احنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا بس صدقوني بمقايس ربنا احنا لم ولن ننجح.. انا عارفة ومتاكدة ان زملائي جواهم خير بس للاسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الامور صح.. بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وانا عيطت لاني شفت نفسي في المشاهد دي.. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط ولازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة اننا بنغفل وبننسى».

وأضافت «انا مش حتكسف من حد انا تبت من المشاهد دي وهي لا تصح وانا غلطت وبصلح واهم حاجة ان ربنا يرضى عني لان في الاخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا اغلبنا ناسينها الا القليلين منا ».

واختتمت «الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن.. احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي وحابة افكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمنى أموت وأنا مطرب انا دايما خايف من كده.. كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك وجوانا كلنا.. شوفه تاني يمكن يفكرك ان جواك اكيد في صراع وانا وكلنا.. كلنا بنغلط بس المهم في الاخر نتدارك الغلط ونصلح.{إِلَّا مَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ عَمَلࣰا صَـٰلِحࣰا فَأُو۟لَـٰۤىِٕكَ یُبَدِّلُ ٱللَّهُ سَیِّـَٔاتِهِمۡ حَسَنَـٰتࣲۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورࣰا رَّحِیمࣰا}.. الله على كلام الله وجماله يا سلام لو أصواتنا ومواهبنا كلها نستعملها في الخير عشان يبقى فن بجد».

ورد تامر حسني على حديث حلا قائلًا «نهاركم جميل يا أغلى الناس الحقيقه عمري ما بتخيل إني أدخل في نقاش بالشكل دا مع زميل بحترمه وكان في بينا كل خير.للتوضيح بما إنك يا حلا كتبتي بوست وأشركتي الجمهور الكريم معانا بدال ما كنتي تكلميني شخصيًا ونتناقش بيني وبينك، فا أنا مضطر أرد هنا برضو».

وأوضح «أولًا أنا عمري ما وعدتك إن الكليب مش هينزل دا محصلش اصلًا يا حلا مش أنا خالص اللي أوعد وأخلف….. الحقيقه اني إحترمت كلامي معاكي ووعدتك أشيل مشاهد تانيه طلبتيها وشيلتها بالفعل وشكرتيني عليها ولو حابه تفتكري المشاهد اللي اتشالت بعد اذنك روحي شوفيها في المونتاچ عند الأستاذ عمرو عاكف او كلميه يبعتهالك كلها موجوده، وبعدين الفيلم بقاله ٣ اسابيع في السينمات والكليب موجود جوه الفيلم هو بالنسبالك الحرام إننا ننزل الكليب على اليوتيوب بس !! إنما الكليب يتشاف جوه السينمات عادي ؟؟؟؟ منطق غريب فعلًا يا حلا».

واسترسل «وبعدين هو مش أنتي اللي مضيتي عقد وتقاضيتي عليه مبلغ كبير عشان الدور دا بعينه !!!!! هو مش إنتي اللي صورتيه ومثلتيه بنفسك وبمنتهى الرضا ولاّ حد أجبرك ؟!!!!!! وللتوضيح للجمهور الكريم أنا والمخرجه الأستاذه ساره وفيق بعتنالك وكنا بنتحايل عليكي تيجي تشوفي شغلك قبل إصدار الفيلم عشان لو عندك أي ملحوظه تقوليها، ماكنتيش بتردي علينا وتليفوناتك كلها كانت بتقفل في وشنا».

واستكمل «إنتي للأسف يا حلا متعاملتيش صح مع الموقف كان لازم تهتمي بأمرك أكتر من كدا ولو كان ليكي أي طلب تاني كنت هعمله بكل حب إنما إنتي فجأه أختفيتي ومكملتيش تركيب صوتك في الفيلم ولا جيتي تتصوري عشان آفيش الفيلم أصلًا ومخليتيناش نعرف نعمل آفيش مجمع !!! وبقيتي تقفلي تليفوناتك وتكنسلي علينا كلنا وبعدين أي فيلم بيبقى ليه خطه مسبقه في الدعايه وانتي عارفاها كويس ووافقتي عليها ودا كليب رومانسي يعني معقول كنتي عايزه المنتج يشيل كل مشاهدك اللي صورتيها من الكليب ويطلعني بغني وبقول الكلام الرومانسي دا للأستاذ ماجد الكدواني مثلًا هو دا يُعقل ؟؟!!!!!».

واختتم «أنا زعلان منك جدًا يا حلا على مفردات البوست بتاعك الغير موفقه ومستحيل هرد بطريقتك اللي فيها تجريح واتهامات باطله ليا إحترامًا لحجات كتير يمكن فايتاكي بس مش هتفوتني وعلى فكره انا واثق انك عارفه اني مستاهلش منك كدا وهكتفي بالتوضيح دا وربنا يهدي الجميع ويكتبلك كل الخير اللهم آمين».