انتم ناس متعرفوش ربنا..أول تعليق من منة عرفة بعد عودتها لـ محمود المهدي

أول تعليق من منة
أول تعليق من منة عرفة بعد عودتها لـ محمود المهدي

استطاعت الفنانة منة عرفة وزوجها محمود المهدي تصدر التريند عبر مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة خلال اليومين الماضيين، بعد الإعلان عن انفصالهما، قبل الزفاف بأيام قليلة.

ولم يوضح أي منهما السبب وراء ذلك القرار المفاجئ الذي استغرب منه الكثيرون، لكن المفاجأة هي أن منة قد أعلنت اليوم عن انتهاء الخلاف بينها وبين زوجها وعودتها له مجددا، دون إبداء اية تفاصيل أيضا، واكتفت بالإعلان عن عودتهما مجددا.

وخرجت منة بعد إعلان عودتها بوقت قصير وكتبت تعليقا طويل احيث قالت: “من أصعب اللحظات اللي ممكن تعدي علي اي ست هي لحظة الانفصال، فالطلاق بيهتز له عرش الرحمن لكن يمكن عشان انتوا بتسمعوا كل يوم عن بيوت بتتخرب فبقي ابغض الحلال عند الله بالنسبة لكم مجرد نكتة”

واضافت منه: “انتوا عملتوا رهان مع بعضكم اننا مش هنكمل واصبح مادة خام للشماتة، لكن خراب البيوت عمره ما كان حاجة سهلة علي الراجل او الست، لكن انتوا في عز ضعفي وقلة حيلتي شمتوا فيا، فقد ايه انتوا ناس متعرفوش ربنا ومش في قلوبكم رحمة ”

وتابعت: “انا غلطتي اني شاركتكم حياتي الشخصية، لكن الانسان بيغلط عشان يتعلم، وربنا يعينكوا علي نفسيتكم الجحيم دي وعسي ان تكرهوا شئا وهو خير لكم ”

وكان محمود المهدى قد أعلن عن غضبه من رسائل الشماتة بعد انفصاله عن الممثلة منة عرفة، مؤكدا إنه سيكشف تفاصيل الانفصال الحقيقية قريبا، وكتب عبر خاصية ستورى بموقع "إنستجرام":"الطب زرع كل حاجة ما عدا الضمير.. للأسف كمية الشماتة فى الرسايل تخوف بجد، كل واحد بيألف ويتخيل على مزاجه وناس فرحانة وقرايب وأصحاب".

وتابع: "محدش فرح لما ارتبطنا بالطريقة دى وفيه ناس لسة عندها إحساس أنا بشكرهم على رسايلهم هيتم توضيح الأسباب الحقيقية.. ثقة فى الله لأهل الطليقة التانية فرحتكم مش هتكمل".