بيتلككولي كتير.. طليقة الموظف المنتحر تكشف تفاصيل صادمة جديدة في الواقعة

موظف التجمع المنتحر
موظف التجمع المنتحر

كشفت نشوي عبد الفتاح، طليقة الموظف “نور” المنتحر بسبب تعسف مديره معه بالتجمع الخامس، تفاصيل صادمة جرت قبل انتحار طليقها بعدة أيام قليلة.

وقالت “نشوى”: "نور كلمني رغم انفصالنا عن بعض من ٦ شهور.. قالي أنا حاسس أنهم بيدبرولي حاجة علشان أمشي قبل ما أخد البونص بتاعي.. بيتلككولي كتير".

وأضافت أن مبلغ البونص الذي كان ينتظره نور يصل لحوالي ٣٥ ألف جنيه، قائلة: "كان نايم قايم بيحلم يقبضهم علشان يسدد ديونه ويعرف يدي الأولاد دروس".

خلافات الموظف المنتحر مع المدير

وأوضحت: “نور كان يشكو من سوء المعاملة فى الشركة، وكان على خلاف مع مديره وكثيرا مع حدثت مشامل بينهما”

من جانبها قالت روشان البغدادي، زميلته: "لما وصلت الشغل كان لسه زميلي واقع على دماغه، وأنا مش قادرة أتخطى هذا المشهد".

وقالت البغدادي: "زميلي كان عايز ينزل على دماغه عشان يتأكد من وفاته"، مشيرة إلى أن هناك تعسفًا من المديرين بالشركة، متابعة: "المهم عندهم تحقيق التارجت دون مراعاة للعاملين بالشركة".

أعلى راتب في الشركة

واستطردت: "لما وصلت الشركة كان لسه واقع وجسمه متكسر وكان لسه بيتنفس، ولكن الدم كان بينزف من رأسه ومحدش لحقه"، مضيفة: "الشركة يعمل بها الآلاف وهي عالمية وأعلى راتب لا يتجاوز الـ4000 جنيه".

مديونيات الموظف المنتحر

وتابعت: "للأسف نور عاشور موِّت نفسه علشان مديونيات بـ15 ألف جنيه ومشاكل في الشركة".

وأضافت روشان البغدادي: "زميلي كان مشتري أجهزة كهربائية لبيته وكان مستني يقبض البونص عشان يسدد مديونيته البالغة 15 ألف جنيه"، لافتة إلى أن أقصى مرتب في الشركة لموظف الكول سنتر الذي يجيد الإنجليزية بطلاقة يبلغ 4000 جنيه.