بعد وفاته بساعات.. مخرج كليب سيب إيدي يهاجم وائل الإبراشي والجمهور يفتح النار عليه

بعد وفاته بساعات..
بعد وفاته بساعات.. مخرج كليب سيب إيدي يهاجم وائل الإبراشي وا

أثار وائل الصديقي مخرج كليب سيب ايدي، حالة من الجدل في الساعات الماضية، بهجومه على الإعلامي وائل الإبراشي على صفحته بموقع فيس بوك، وذلك بعدما رحل الإبراشي عن عالمنا مساء أمس الأحد.

وخرج “الصديقي” فى فيديو بث مباشر معلقًا بقوله: "ازاي وائل الابراشي يموت قبل ما اقتص منه ازاي يموت اللي دمر حياتي.. حسبي الله ونعم الوكيل انت مت لكن انا هموت بغيظي، محدش يقولي اذكروا محاسن موتاكم، محاسن في السجن بسبب وائل الابراشي".

فى هذا السياق، إنقلب الجمهور على وائل من خلال التعليقات، بسبب شماتته في وائل الإبراشي بعد وفاته، حيث قال أحد المتابعين له: “انت بتتكلم بجد !! اولًا كل المسلمين ظالم او مظلوم ربنا يرحمهم والحساب عند ربنا مش عندك او عندى، ثانيًا الكليب اللى شهرك بتتكلم عنه بكل قوة كأنه كان خطبة الجمعة، حقيقى اللى اختشوا ماتوا”

على الجانب الأخر، كان المخرج وائل الصديقي، اعلن فى شهر سبتمبر عام 2020 إصابته بفيروس كورونا المستجد.

وكتب وائل منشورًا، عبر حسابه الرسمي بموقع "فيسبوك"،:" أنا مريض بكورونا دعواتكم ليا بالشفاء.. يا عالم حنتقابل تاني ولا لأ.. لو لا قدر الله مشيت أسألكم الدعوات، أنا شلت سيب إيدي من قناتي وأرجو شير فيديوهاتي اللي فيها إفادة للناس فقط، تحياتي وحبي".

يذكر أنه بعد الهجوم على وائل عام 2018 بسبب عرض كليب "سيب إيدي" وحبس بطلة الكليب سلمي الفولي بعد اتهامها بنشر الفاحشة بمشاهد مبتذلة في الكليب.

وأعلن وائل الصديقي، عبر حسابه بـ"فيس بوك"، وقتها توبته قائلًا "أنا بعلن توبتي إلى الله أمامكم جميعًا عن الغناء والرقص والكلام الفارغ ده ومش حشتغل في الحاجات دي تاني واللي منتظر رقاصة جديدة في شغلى لا خلاص يريح نفسه ويسيب الصفحة عشان مش حنزل على صفحتي غير اللي يرضي ربنا، وأتمنى ربنا يغفر لي ولكم ويحسن خاتمتي دعواتكم أن ربنا يثبت أقدامى وقلبي على طاعته ومانرجعش للمعاصى أبدا.. شكرا أحبائي".