عايزة دعاء لخيانة زوجي..طلب غريب من سيدة ورد ناري من مبروك عطية | فيديو

عايزة دعاء لخيانة
عايزة دعاء لخيانة زوجي..طلب غريب من سيدة ورد ناري من مبروك ع

مطلب غريب توجهت به سيدة للدكتور مبروك عطية، طالبته خلاله بإفتائها بدعاء يصبرها على خيانة زوجها لها، وهو ما كشفه الأخير خلال مقطع فيديو عبر قناته الرسمية بمنصة الفيديوهات «يوتيوب».

مبروك عطية يرد على طلب الزوجة

وخلال مقطع الفيديو، رد الدكتور مبروك عطية على مطلب الزوجة، بشكل ساخر، موضحا أنه لا يوجد مثل هذه الأدعية في الشريعة الإسلامية. وتابع «عطية» قائلا: «أنتم عايزين حد يضحك عليكم، أولا مفيش دعاء يصبرك على خيانة زوجك، عايزين الدجل؟ في الشارع اللي ورانا».

واستطرد مبروك عطية جوابه على الزوجة السائلة، لافتا إلى أن خيانة زوجها لها من الممكن أن تكون مجرد تهيؤات لها، ولا أساس لوقوعها من الصحة، «خيانة زوجك ليكي ممكن تكون تهيؤات منك، أنتِ شوفتيه بعينك؟».

مبروك عطية: «مفيش حاجة اسمها خيانة زوجية»، ولفت العالم الأزهري إلى أنه لا يوجد ما يعرف بمصطلح الخيانة الزوجية، بل المسمى الصحيح هو الخيانة الربانية، «وأنا قولت وما زلت بقول مفيش حاجة اسمها خيانة زوجية، هو انت اللي قولتيله (ولا تقربوا الزنا) ولا ربنا اللي نهى عنها، أنت مالك أنتِ».

«اللي خان خان ربنا، طلعوا نفسكوا من المعجنة، ولا تزر وازرة وزر أخرى». واختتم مبروك عطية حديثه بتوجيه نصيحة للزوجة السائلة، «أنت قادرة تعيشي معاه وهو خاين عيشي معاه، ما دام ماقلكيش أنتِ طالق، لو قرفانة منه سيبيه».

رد صادم من مبروك عطية على هادي الباجوري

«مش مضطر مراتك تتباس»، وقبل أيام هاجم الدكتور مبروك عطية، المخرج هادي الباجوري، عقب تصريحات الأخير حول قبوله تقبيل الفنانة ياسمين رئيس قبل انفصالهما، وقال في بث مباشر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، إن الزوجة عليها طاعة زوجها في الحلال شرعًا، لكن لا طاعة له عليها فيما يغضب الله، معقبًا: «البوس اللي في السينما زي البوس اللي في الحقيقة مفيهوش تمثيل، وبعدين أنت مش مضطر أوي أو مزنوق إنك تعمل مشهد فيه بوس».