فجرت مفاجآت عن طلاقها من محمود المهدي..منة عرفة تكشف سر مكالمات طلبت منها الانفصال عن زوجها للعودة للتمثيل | فيديو

فجرت مفاجآت عن طلاقها
فجرت مفاجآت عن طلاقها من محمود المهدي..منة عرفة تكشف سر مكال

كشفت الفنانة منة عرفة سبب غيابها عن الدراما في موسم رمضان الحالى، وعلاقة ذلك بزوجها محمود المهدي.

وقالت منة، خلال لقائها مع الإعلامية داليا فؤاد في برنامج «ضرب نار» المذاع عبر فضائية «القاهرة والناس»، إن النجاح في الوسط الفني يتطلب مجموعة من المعايير أهمها ألا تتحدث عن حياتها الشخصية، مردفة: «الناس لازم متبقاش عارفة عني كل حاجة، وأبقى بعيدة عن الناس فيكونوا مشتاقين ليا، الممثل مينفعش يتكلم عن حياته الشخصية، لأن الناس بتميل للغامض».

وردًا على أن محمود المهدي هو السبب في عدم عملها، قالت منة: «مفيش حد بيوقف رزق حد، لو قدمت أي حاجة تانية غير الفن، هيركزوا معاها ويسيبوا الفن».

وكشفت أنه جاءتها مكالمات من ناس تنصحها بالانفصال عن محمود المهدي، لأن هذا يصب في صالح عملها وعودتها للتمثيل، لكنها لم تنفصل استجابة لهم، وإنما قرار الانفصال قرارها هي والمهدي فقط.

وأكدت الفنانة منة عرفة أن طلاقها من محمود المهدي لم يقع حتى الآن، قائلة: «طلاق رسمي على الورق محصلش، لكن في انفصال وقبل الطلاق ما بيحصل في حاجات بتتم وبقالنا شهر ونص منفصلين وكل شيء نصيب، وممكن يكون الواحد مقرر حاجة والموضوع يتقلب وتلاقي نفسك في حته تانية خالص».

وعلقت الفنانة منة عرفة على موقفها من العودة لمحمود المهدي، قائلة: «محدش بيأخذ أكثر من نصيبه وفى محاولات لكل حاجة مش هو بس اللي بيحاول العودة وفي محاولات من ناس كتير، وخراب البيوت مش سهل ومش حاجة سهل تخرب اللي بيتبني».

وأشارت الفنانة منة عرفه إلى أنها «تتحدث باستمرار مع طليقها محمود المهدي، قائلة: «إحنا بنتكلم علطول وإحنا مش بنكره بعض ولا إحنا أعداء والعلاقة بينا طيبة وفيها احترام، وحياتنا مع بعض حاجة تخصنا».