هند للقاضي: زوجي سادي وعايز يتجوز في شقتي اللي بابا اشتراها بأسمي

هند للقاضي: زوجي
هند للقاضي: زوجي سادي وعايز يتجوز في شقتي اللي بابا اشتراها

تكتظ محاكم الأسرة بالعديد من القضايا الغريبة، منها تلك الدعوى التي رفعتها هند لخلع زوجها، بعد أن تملكه الجشع وحاول أن يحصل على شقة زوجته للزواج بأخرى.

عيب خلقي في الرحم

قالت الزوجة: أسمي هند، مهندسة ديكور، أو كنت مهندسة قبل ما ابقى ست بيت وبس، اتجوزت من ٥ سنين جواز صالونات، بس بعد كده حبيت جوزي، أو يمكن العشرة اللي حسستني بكده.

وأضافت: ربنا مارزقنيش بأطفال بسبب عيب خلقي في الرحم، يعني العيب مني، حاولنا كتير نعمل أطفال أنابيب ولفيت كتير على أشهر المراكز المتخصصة، لكن أراده ربنا اني مخلفش من جوزي.

جوزي سادي وابن امه

استكملت هند: “منذ اليوم الأول للزواج وانا في عذاب، اكتشفت انه ابن امه، إضافة إلى أنه سادي، يتلذذ بتعذيبي أولا قبل ممارسة الجنس”.

وأضافت: “في بداية الأمر كان الموضوع غريبا، ولكن بعد أن استمعت لقصص من صديقاتي عن ميول أزواجهن الغريبة، شعرت اني في رحمة، خاصة أن زوجي لا يؤذيني بالقدر الذي حكت عنه بعض صديقاتي، وشعرت أن كل الرجال هكذا، وحمدت ربنا انه بيعرف، مش زي ناس تانيين، خاصة أنه يشبع رغباتي رغم العنف، إلا أن كلمة امه كانت نافذة في كل شئ، لدرجة انه بيحكي لأمه كل شئ، حتى علاقتنا الخاصة”.

حماتي بتختار قمصان نومي

ما صدمني حقا، أنني فوجئت بحماتي ذات يوم تقدم لي هدية، عبارة عن قميص نوم، معللة ذلك بأن زوجي يحب تلك النوعية، على الرغم من شرائي أغلى الماركات.

واجهت زوجي بما حدث من والدته، وبرر ذلك بأن أمه تعرف ذوقه، وأنه لا داعي لتفخيم الموضوع، مؤكدا أن ما ارتديه يعجبه ويثيره، لينتهي الأمر عند هذا الحد.

حماتي أمرت بزوجة ثانية

في يوم، فوجئت بجوزي بيقوللي أن والدته قررت البحث عن عروس له لأنها عايزة أحفاد، ورغم السكاكين اللي قطعت قلبي، ودموعي اللي نزلت من غير ما احس بيها، قولتله ده حقك، المهم طلقني، لكنه رفض وقال انه رافض فكرة الجواز من غيري.

مرت الأيام وكنت بحس بتعلق جوزي بالأطفال من اولاد اخواته، وعرفت بالصدفة أن امه هاتجوزه واحدة قريبته، وانه ماشي في إجراءات الجواز من غير ما احس.

بجاحة حماتي وزوجي

في يوم امه قالتلي أنا شايفة إن الشقة ده هاتبقي واسعة عليكي،  تعالي اقعدي عندي وابني يتجوز فيها، وقع الكلام على ودني زي الرعد، لكن استجمعت قوتي وصرخت في وشها بالرفض.

وأضافت: لما اتكلمت مع جوزي قالي فيها ايه تقعدي مع امي، دي بتحبك، وانا اتجوز هنا، ونظرت إلى عينه وانا بتمنى يكون بيهزر، لكن استغربت انه جاد جدا، عايز الشقة اللي بأسمي ووالدي اشتراها ليا تمليك، معللا بأن ظروفه صعبة ولا يستطيع شراء شقة، مع العلم ان دخلي من شغل بصممه على الكمبيوتر أكتر من دخل جوزي في ٣ شهور، وأنا تقريبا اللي بصرف على البيت، وعندي رصيد محترم في البنك، وفوجئت بالبيه جوزي عايز مني مبلغ سلف عشان يشتري شبكة للعروسة الجديدة.

والدي صمم على طلاقي

استكملت هند: لم أستطع تحمل المزيد، واتصلت بوالدي الذي حضر واصطحبني لمنزله، بعد أن خيرني زوجي بين العيش مع امه، أو إحضار العروس لتعيش معي في نفس الشقة.

وأضافت: بالطبع رفضت كلا الحلين، وجمعت ملابسه وارسلتها له عند والدته ومعها جواب به كلمتين (عايزة اطلق)، وغيرت كالون الباب وجلست عند والدي،  ولأنه رفض الطلاق، رفعت دعوى خلع، لأنني شعرت اني ضيعت 5 سنوات من عمري مع شخص لا يستحق.