بيطلب فلوس والاتفاق مع مدير أعماله.. كم تسعيرة ظهور عامل النظافة على الفضائيات؟

بيطلب فلوس والاتفاق
بيطلب فلوس والاتفاق مع مدير أعماله.. كم تسعيرة ظهور عامل الن

على مدار الأيام القليلة الماضية، احتل عامل نظافة التريند عبر مواقع التواصل الاجتماعي، بعد أن كسب تعاطف الجميع، بما تعرض له من طرد من داخل مطعم كشري التحرير، إذ شن عدد كبير من رواد مواقع السوشيال ميديا حملة ضد كشري التحرير مطالبين بإغلاق الفرع ومعاقبة العامل المتسبب في كسر خاطر عامل النظافة.

اهتم الكثير من المشاهير والفنانين بحالة محمد عامل النظافة الذي تعرض للطرد من أحد العاملين في كشري التحرير، إذ قام البعض بتقديم تعويض له إما بتقدم الطعام أو المبالغ المالية، إلى جانب تضامن الكثير منهم معه عبر مواقع التواصل الاجتماعي، إلا أن الفنان إدورد فجر مفاجأة كبيرة سببت صدمة للجميع… 

عامل النظافة يطلب المزيد من الأموال من إدوارد

كغيره من الفنانين تعاطف الفنان إدوارد كثيرًا مع محمد عامل النظافة، الذي تم طرده من مطعم كشري التحرير، وقرر استضافته في برنامج “ القاهرة اليوم”، ومنحه هديه ألف جنيه، إلا أنه فوجئ برد فعله.

فوجئ الفنان إدوارد برفض محمد عامل النظافة للمبلغ الذي عرضه عليه، طالبًا مبلغ مالي أكبر.
رد فعل إدوارد على رفض عامل النظافة المبلغ المالي

غضب الفنان إدوارد كثيرًا من رد فعل عامل النظافة على طلب استضافته ومنحه مبلغ مالي 1000 جنيه، وقام بنشر الأمر على صفحته الشخصية عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” شارحًا ما حدث.

نشر إدوارد صورة عامل النظافة على صفحته الشخصية معلقًا عليها “ كلمناه ف القاهرة اليوم علشان يجي فقرة المطبخ ياكل معانا وندله 1000 جنيه مع إني كنت معترض أصلًا إننا نجبه معجبوش الفلوس وطلب مبلغ”.

عندي مدير أعمال وباخد فلوس علشان أطلع في أي لقاء

بعد أن نشر الفنان إدوارد عبر صفحته الرسمة على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك منشور ينتقد خلاله عامل النظافة، لتنتفض السوشيال ميديا من جديد، ليتضح أنها ليست الواقعة الوحيدة، وأنه كان يُمثل وليس عامل نظافة.

نشر أحد مستخدمي السوشيال ميديا " تواصلت معاه علشان يطلع في حلقة في قناة معينة شركتي ماسكها السوشيال ميديا وقالي انا عندي مدير أعمال وباخد فلوس علشان أطلع في أي لقاء والمكالمة معايا.. أنا مكنتش هتكلم عنه بس لقيت انه عمل كده مع أكتر من حد، كنت معترض جدًا على ظهوره في القناة وشايف ان في نماذج أهم ولكنهم أصروا علشان كده كلمته وده شغلي، كل اللي كان بيعمله تمثيل وعرفت انه مش عامل نظافة.


رد فعل السوشيال ميديا

تفاعل عدد كبير من مستخدمي موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك في حالة استياء شديد مما تم اكتشافه عنه حيث علق البعض قائلين:

   والله شكلة واحد نصاب ولا عامل نظافة بس الناس دلوقتي اي حاجة دلوقت بيعملوا تريند شعب بيحب الهيصة والزيطة
   الناس خابت
   دة بجد.. على كده بيضحك عليا
   لا حول ولا قوة إلا بالله إيه بيحصل في الدنيا!
   والله كنت حاسة شكله مش مريح
   لا لا لا يامؤمن ده عامل نظافة وغلبان جدًا يعني متحكموش ع الواحد غير لكا تشوفوا بعنيكم ان بتاع مخدرات والكلام ده