الحمد لله ربنا هدى قلبي.. بلوجر شهيرة تثير ضجة بعد ارتداء الحجاب | شاهد

الحمد لله ربنا هدى
الحمد لله ربنا هدى قلبي.. بلوجر شهيرة تثير ضجة بعد ارتداء ال

تصدرت خبيرة التغذية الدكتورة نورهان قنديل، تريند مؤشر البحث على موقع جوجل، بعد ارتدائها الحجاب.

وتعد نورهان قنديل من البلوجر المشهورين كما إنها دكتورة تغذية، ومن الأشخاص المؤثرين على السوشيال ميديا بمحتواها المفيد من الأكلات والمشروبات الصحية التي تفيد صحة الإنسان.

وتتميز نورهان قنديل بملابسها المحتشمة حتى من قبل ارتدائها الحجاب وهو ما يميزها على السوشيال ميديا، وتحرص على نشر صور عائلية برفقة بناتها وزوجها.

ونشرت نورهان قنديل، صورة لها عبر حسابها الرسمى على موقع انستجرام، مرتدية الحجاب قائلة: "الحمد لله ربنا هدى قلبى انى أقرب منه بخطوة كمان … يارب تقبل … محتاجة منكوا دعوة حلوة وربنا يهدينا جميعا ويقوينا على نفوسنا وينعم علينا باللى يريح قلبنا.."ومازلت لا أعلم ماذا فعلت من خير وسط ذنوبي..ليفيض عليَّ ربي بكل هذا الكرم لأكون غريق في النعم. الحمد لله".

وتابعت: "أنا نفسى متفاجئة بجد بس قلبى كان بيدفعنى بشكل غير عادى للقرار ده… انا اختفيت اليومين اللى فاتوا علشان احاول افهمنى اكتر واتأكد من كل المشاعر اللى بمر بيها… بس كنتوا دايما فى بالى ووحشنى جدااا اكون على تواصل معاكوا ذى ما انا متعودة".

واستكملت: "معلش استحملونى الفترة دى لو غبت اى وقت… بس هنرجع ان شاء الله ذى الأول واكتر نشجع بعض ونوزع طاقة حب وسلام".


ويعد زوجها الدكتور ياسر السهير المتخصص في أمراض القلب، هو من يدعمها دائما فى جميع نجاحتها وهو أول من ظهر معها بعد ارتدائها الحجاب.