فضيحة في محكمة الأسرة..رجل للقاضي: دي هدية زوجتي لعشيقها ومش قادر احكى اللى حصل

فضيحة في محكمة الأسرة..رجل
فضيحة في محكمة الأسرة..رجل للقاضي: دي هدية زوجتي لعشيقها وم

"كان بينى وبينها سر، حاولت أن اخفيه عن الجميع، سامحتها، وقررت أن أعود للتعامل معها بشكل طبيعى من أجل أولادنا، لكن ماحدث منها بعد ذلك أمر لم اتحمله..فقررت تطليقها   "، كان ذلك جزء من  دفاع الزوج عن نفسه أمام القاضى فى الدعوى التى أقامها  لكسب حضانة أولاده  وذلك  أمام محكمة الأسرة بالإسكندرية ".

وقف الزوج مراد.ص أمام القاضى وهو فى حالة ذهول  ، أخذ يردد من الجانى ؟ هل أنا من حفظت السر ورفضت التشهير بها، أما هى التى خانتنى مع رجل متزوج وكررت الفعل أكثر من مرة.. وفى النهاية يكون جزائها كسب حضانة أولادى ".

وتابع الزوج " كان يجب أن أتوجه بمستندات الخيانة الى القضاء فى البداية، لكننى خشيت على أولادى، واليوم لم أعد أخشى ما أخسره، كل ما أحتاجه هم أولادى الثلاثة  فقط  ".

بدأ  الزوج فى سرد تفاصيل أزمته مع  طليقته  قائلا  "سيدى القاضى،  متزوج من 12 سنة ولدي ثلاث أطفال، أكبرهم 10 سنوات،  اكتشفت من 6 أشهر أن زوجتي على علاقة  مع شخص متزوج وتتحدث معه عبر  التليفون ".

وتابع الزوج " طلقتها  الطلقه الاولى ووديتها بيت أهلها..وفضلت شهر بعيد عنها، لكن بعد محايلات ووسائط حتى من أهلى علشان الأطفال  رجعتها تانى البيت ".

وأضاف الزوج " مقولتش السبب الحقيقي للطلاق وكتمت في نفسي علشان الفضايح وعلشان مستقبل ولادي وقولت اسباب تانيه خالص ".

وتابع الزوج "  لكن حصل مشادات ورجعتها ثاني بيت اهلها بعد شهرين  من الخيانة  الاولى.."  .

وأضاف  " خط التليفون اللى معاها فاتورة وبإسمى، واكتشفت انها  رجعت تكلم  الشخص ده تانى..ومعايا  اثباتات تسجيل صوتي لها بالإعتراف وتصویر محادثات واتساب ولدي اثباتات فواتير المكالمات ".

وكشف الزوج " زوجتى وهى فى عصمتى بعتت هدية من فلوسى لعشيقها فى عيد ميلاده، ودى الفاتورة وإسم المستلم، والمصيبة أنها مش بتشتغل  ولا لها اي دخل.. هي بتصرف بس.".

وقال الزوج "  كنت فاكر انها حاتوب وترجع تطلب اسامحها، لكنها استمرت فى طريق الشيطان، فقررت تطليقها، وحضرت هنا لكسب حضانة اولادى ".. ليقرر القاضى تأجيل نظر الدعوى لسماع شهود الطرفين.