سناب شات ولا مكياج.. مشهد في جعفر العمدة يثير جدلا بعد تصغير لبنى ونس | شاهد

سناب شات ولا مكياج..
سناب شات ولا مكياج.. مشهد في جعفر العمدة يثير جدلا بعد تصغير

انتشرت على مواقع التواصل الاجتماعي صورة من مشهد بمسلسل "جعفر العمدة" بعد عرض الحلقة السادسة، فظهرت الفنانة لبنى ونس في مشهد بشكل مختلف، أثار جدلا واسعا على منصات التواصل الاجتماعي.

وظهرت الفنانة لبنى ونس في مشهد "فلاش باك" في الحلقة السادسة بالمسلسل والفنان مجدي بدر، بشكل يصغر عن شكلهما الحالي بحوالي 20 سنة، وكان لهذا المشهد تفسيرات كثيرة من قبل مستخدمي التواصل الاجتماعي.

وجاءت التعليقات كالآتي:"في مسلسل جعفر العمدة لما بيجيبوا مشهد فلاش باك بيصغروا وشوش الممثلين بسناب شات"، "كله مركز مع جعفر العمدة وابنه والمشاكل اللي في المسلسل، وأنا اللي شاغل بالي هما صغروا كدة إزاي!!"، "معقول المكياج يعمل كل ده؟".

وفسر البعض المشهد، بأن فريق التصوير للمسلسل استخدم تقنيات حديثة في التصوير جعل يشكلهم يختلف هكذا، موضحين: "يمكن الناس اللي اتفرجت على مسلسل جعفر العمدة بتاع محمد رمضان استغربوا إزاي لما عملوا فلاش باك ظهرت الفنانة لبنى ونس وكأنها صغيرة في السن، وفعلًا ناس كتير شكت إنها ممثلة شبهها أو بنتها، بس في الحقيقة إنهم استخدموا تقنية اسمها De-aging ودي بتعمل زي Filtering وبتقدر تخلي شكلك طفل، أو فى مرحلة الشباب".