صدمة كبيرة.. إنجي المقدم تكشف تفاصيل مثيرة عن تعرضها للتحرش

صدمة كبيرة.. إنجي
صدمة كبيرة.. إنجي المقدم تكشف تفاصيل مثيرة عن تعرضها للتحرش

يحل اليوم عيد ميلاد الفنانة إنجي المقدم والتي قدمت أعمالا عديدة ومميزة، ونرصد في عيد ميلادها جانب آخر من حياتها الفنية.

إنجي المقدم

كشفت الفنانة إنجي المقدم عن تعرضها للتحرش وهي في سن الـ 16، موضحة أنها دائمًا ما تذهب إلى الطبيب النفسي.

وقالت إنجي المقدم خلال استضافتها في برنامج حبر سري والتي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم ويعرض عبر قناة القاهرة والناس:  روحت لدكتور نفسي قبل كده وده مفيهاش اي حاجه تكسف والمرض النفسي زيه زي اي تعب وبسبب تعب نفسي ممكن يجيلك أمراض، وأنا بحب افهم نفسي واشتغل على نفسي ولو عندي مشكله أو عقدة افهمها واتعامل معاها.
وأضافت: روحت لكذا دكتور عشان كنت بمر بفترة صعبة وتايهة ومحبطة وحاسه ان عندي مشكله ومش عارفه ايه هي وكنت محتاجه حد يساعدني وكنت حابه تطوير نفسي ومبقاش حاسه نفسي مزنوقة جوا حالي.
وتحدثت عن تعرضها للتحرش في سن صغير ومعاناتها مع هذه الأزمة النفسية وقالت: تجربة التحرش في 16 سنة أثرت جوايا وعندنا حاجات في العقل الباطن وبتتخزن وبنعمل نفسنا مش واخدين بالنا بس بتطلع في أوقات وتتصرفي تصرفات غريبة.

وأضافت: ده اثر عليا بس انا بشتغل على ده وبتصالح مع نفسي عشان اقدر اعيش

وتابعت: قولت لأهلي لما حصلي تحرش وكانت صدمة كبيرة بس أهلي كانوا في ضهري بس الشغل على الأثر النفسي مشتغلناش عليه بس الجيل واهلنا مكنش عندهم الوعي.

واستكملت: كان في موقف من أهلي بس الموقف عدى ومفيش حد اشتغل على الأثر النفسي ومؤخرا بتعامل معاه.

أول تجربة في الفن:

أول تجربة أداء لها كان مسلسل الست كوم أحمد اتجوز منى، ثم الدكتورة ليلى في مسلسل لحظات حرجة، وروت تجربتها قائلة إنها لم تقدم أفضل ما عندها في تجربة الٓأداء وطلبت إعادة المحاولة ونجحت، أول لوكيشن لإنجي المقدم كان في مسلسل أحمد اتجوز منى داخل مكان مخصص بقاعة المؤتمرات وأول مشاهدها كان مع أحمد فلوكس.

شاركت إنجي المقدم بعد أحمد اتجوز منى ومسلسل لحظات حرجة في العديد من الأعمال الشهيرة منها طرف تالت، فرق توقيت، سرايا عابدين، لا تطفئ الشمس.

لكن دورها في مسلسل ليالي أوجيني كان نقطة تحول في مشوارها، بدأ بعده الجمهور في التركيز المضاعف معها وكانت من أهم عوامل نجاح العمل.