حلقت شعرها قبل الطلاق بيوم..شيرين عبدالوهاب تبكي على الهواء وتوجه رسالة إلى حسام حبيب | فيديو

شيرين وحسام حبيب
شيرين وحسام حبيب

وجهت المطربة شيرين عبدالوهاب رسالة إلى طليقها الفنان حسام حبيب، «إنت إنسان كويس، ومعدنك نضيف، وياريت تشتغل على نفسك، والراجل لازم يفضل راجل، عندك حاجات حلوة كتيرة حرام تدفن».

وأشارت «عبدالوهاب»، خلال اتصال هاتفي مسجل ببرنامج «الحكاية» المذاع عبر فضائية «إم بي سي مصر»، مساء السبت، إلى أنها أصيبت باكتئاب بسبب فيروس كورونا، وانفجار مرفأ بيرت، معقبة: «أنا بستغرب على الناس اللي لما الدنيا فتحت راحت على الساحل».

وأضافت شيرين عبدالوهاب، مخاطبة جمهورها، «ربنا يجعلكم سند ليا، والحضن اللي يحتويني، وحضن الأمان»، متابعة: «ربنا يخليلي رئيس جمهورية بلدي لأني عارفة أني بنته».

وبكت شيرين على الهواء: «أنا لسه بحب حسام حبيب.. وقبل ما ابدأ الموضوع قلت إننا مش مناسبين وهو أصغر مني».

كما ردت الفنانة شيرين عبدالوهاب على أول ظهور لها بعد طلاقها من حسام حبيب، قائلة: أنا كويسة بس فيه عدم اتزان.

وأضافت، خلال تصريحات مع عمرو أديب ببرنامج الحكاية، عبر فضائية ام بي سي مصر: «حلقت شعري عشان مكنش حلوة في عيون حسام حبيب، حلقت عشان لما يشوفني ميشوفنيش حلوة، وهاني شاكر وقف مع مريام فارس في أزمتها وما وقفش معايا في أزمة حفلتي ماشربتش من نيلها».

تابعت: «أنا حلقت شعري قبل يوم طلاقي بيوم واحد، ولما شافني حالقة شعري فهم إني مش عايزة أكمل، ومش أول مرة أقص شعري». وعبرت الفنانة شيرين عبدالوهاب عن استيائها من تعليقات رواد السوشيال ميديا بعد حلق شعرها.

وكتبت شيرين عبدالوهاب عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي تويتر: ليه ميكنش لوك جديد، ليه ميكنش أنا اللى عملت كده حتى لو عندي اكتئاب، ليه فرضتها السيئ والأسوأ وظلمتوا شخص بريء وظلمتوني.

تابعت: «أنا قوية بيكوا، بس مبحبش حبوكم ليا يخليكوا متشوفوش الحقائق أو تكونوا ظالمين». وقالت الفنان شيرين عبدالوهاب، إن قص شعرها زيرو بالشكل الذي ظهرت عليه أمس جاء بإرادتها الكاملة، مؤكدة أنها قصت شعرها عشان مبقاش حلوة في عينيه، في إشارة إلى طليقها حسام حبيب. وأكدت أنها قامت بحلاقة شعرها بنفسها، ثم جاء أحد الأشخاص ليساعدها في تسوية كافة الجوانب وقص كافة الشعر.