بلكونة شقة التجمع فتحت على النيل.. تعليقات ساخرة من ياسمين عز بسبب الباشمهندس | فيديو

ياسمين عز
ياسمين عز

عادة ما تثير الإعلامية ياسمين العز بـ نصائحها للسيدات حول كيفية التعامل مع أزواجهن، وآرائها في العلاقة الزوجية بين الرجل والمرأة، وكعادتها أثارت حالة من الجدل الواسع وتعرضت لحملات ساخرة بسبب أحدث نصائحها للسيدات.

حملات ساخرة من ياسمين عز بسبب "الباشمهندس"

بعد ما انتشرت مقاطع فيديوهات للإعلامية ياسمين عز وهي تقدم نصائح للسيدات المتزوجات من مهندسين، خلال تقديم إحدى حلقات برنامجها، تعرضت لحالة من السخرية عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وانهالت عليها الكثير من التعليقات الساخرة، حيث علق البعض قائلين: 

والنبي متنسيش المحامين حياتنا كلها حبس وسجون ومحابيس ومتهمين
باسمي وباسم كل الأحمدات على هذا الكوكب نشكرك على تفخيمك للرجل وعودت هيبة اسم أحمد وتعظيمه، وعودة هيبة البرجل بعد أن أطاحت به رضوى الشربيني.. شكرا جزيلًا.
أحمد دلوقتي زمانه مستغرب هو عمل كل دا ازاي
واللي معندهاش الباشمهندس أحمد الكبير تعمل ايه.. احنا بقى ناخد بعضنا كلنا ونروح التجمع ندور على الباشمهندس احمد الكبير علشان كلنا نفخمه
انتي انسانة بمعنى الكلمة كنتي سبب شفاء لحدتي المشلولة.. اول ما شافتك قامت من على السرير جري علشان تجيب الريموت وتطفي التليفزيون.

دلعي جوزك الباشمهندس أحمد يفتحلك بلكونه على النيل 

كانت الإعلامية ياسمين عز قد أثارت حالة من الجدل الواسع بعد إذاعة حلقة برنامجها، والتي وجهت خلالها نصائح للزوجات عن معاملة الأزواج بطريقة صحيحة، حيث دعت خلال الحلقة الزوجات إلى التفخيم من أزواجهن.

قالت ياسمين عز: « ليه.بتنادي على جوزك حاف، قولي لجوزك يااستاذ، بلاش لو اسمه محمد تنادي وتقولي محما وتاكلي آخر حرف من اسمه، يعني ينفع لو اسمك سماح يقولك ياسما، هتعملي مشكلة وتقولي إنه بيخونك مع واحدة اسمها سما، قولي له أستاذ للتفخيم ومحمد للتنعيم الشتوي».

وتابعت: « لو جوزك مهندس لازم تحسسيه بالدفا والحنان، لأن حياته كلها مربعات ودواير ومستطيلات، ومحتاج يرتاح، قولي له الباشمهندس وفخمي فيه قدام صحابك.. دلعي جوزك الباشمهندس أحمد وهيفتحلك البلكونه يخليكي تشوفي النيل من التجمع.. سيبي لجوزك أكتر من رف، ورتبي دولابه واهتموا بملابسهم وسيبولهم رف في الدولاب علشان تاخدي حسنات، الرجالة حاسة بقهر بسبب موضوع الرف ده».